سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://1.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

«بسمه تعالی

و ان استقاموا علی الطریقه لاسقیناهم ماء غدقا

جمهوری اسلامی ایران این میراث بزرگ امام راحل بار دیگر در 24 خرداد 1392 جمهوریت خود را بر مبنای گفتمان اسلام ناب به رخ جهان کشیده و نمایشی پرشکوه از انتخابات آزاد را بر مبنای الگوی مردم‌سالاری دینی نشان داد.

با سپاس بی‌کران به درگاه الهی و با قدردانی از ملت بزرگ ایران که با حماسه‌ای دیگر پشتوانه‌ای سترگ را برای اقتدار، سربلندی و پیشرفت نظام خلق کرد و با تشکر و تبریک به رهبر فرزانه انقلاب به خاطر تمهید این حماسه بزرگ، برای رییس جمهور منتخب مردم برادر گرامی جناب حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جهت دفاع از آرمان‌ها و حقوق ملت ایران و اعتلاء و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی موفقیت می‌کنم و به ایشان برای کسب اعتماد ملت ایران صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

با تشکر خاضعانه از ابراز لطف همه عزیزان که اهداف و برنامه‌های من را به اهداف و آرمان‌های امام نزدیک‌تر دانسته و به آن رای دادند، تقاضا دارم با حفظ حضور هوشمندانه در صحنه انقلاب، رییس‌جمهور منتخب را در پیشبرد گفتمان انقلاب اسلامی و اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم یاری نمایند.»


[ شنبه 92/3/25 ] [ 9:32 عصر ] [ علی ] [ نظرات () ]

آقای دکتر جلیلی!
خسته نباشی!
قطعا برای شما که سر به زیر و متین هستید،‌این همه سفر و سخنرانی و این طرف و آن طرف رفتن بسیار سخت و طاقت فرسا بوده است.
اما من به سهم خودم از شما شرمنده ام
حال که ترکیب کلی آرای ریخته شده در حماسه سیاسی روز گذشته مشخص شده،‌ بیش از پیش مطمئن شدم که طرفداران شما به وظیفه خود عمل نکردند. شما آمده بودید ظرفیت این ملت را آزاد کنید که نتیجه آن در پایین ترین سطوح،‌حل مشکلات معیشتی بود ؛ برای تببین این گفتمان هر چه توانستید تلاش کردید
اما ما که خود را طرفدار و حامی شما می دانستیم، اصلا از ظرفیت های این گفتمان و امتیازات شخصیتی شما استفاده نکردیم. راستش را بخواهید فکر می کنم چون ما نتوانستیم صحبت ها و دغدغه های شما را بین مردم جا بیندازیم،‌ رای ها به سمت دیگری سرازیر شد.
خلاصه ما را ببخش! امیدوارم بتوانیم خیلی زود این کم کاری و تنبلی و سستی را جبران نماییم.


[ شنبه 92/3/25 ] [ 1:3 عصر ] [ علی ] [ نظرات () ]
حامیام دکتر جلیلی
حاج علیرضا پناهیان در تجمع بی نظیر حامیان دکتر جلیلی در تهران:
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: افزایش تحریم‌ها به دلیل مقاومت در موضوع هسته‌ای نیست بلکه به دلیل مقاومت فرزندان مقاومت، در لبنان، سوریه، بحرین، یمن و جهان اسلام است. ما دیگر نمی‌توانیم از راه مقاومت برگردیم و به رئیس جمهوری رای می‌دهیم که از همه محکمتر شعار مقاومت را سر داده است.
 وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از سیاست‌مداران به غرب چراغ سبز نشان می‌دادند و اگر این چراغ سبز‌ها را در انتخابات خاموش کنیم دشمن ذلیل می‌شود. سعید جلیلی آمده تا این چراغ سبز‌ها را خاموش کند. جلیلی هیچ گاه در مقابل استکبار و آمریکا کوتاه نمی‌‌آید.

[ پنج شنبه 92/3/23 ] [ 3:17 صبح ] [ علی ] [ نظرات () ]

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای صبح امروز(چهارشنبه) در خجسته میلاد اسوه «عشق و ایمان و ایثار» حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: هیچ کس از تقدیر الهی ملت در روز جمعه خبر ندارد اما منتخب ملت هر قدر با آرای بیش‌تر و محکم‌تری انتخاب شود، می‌تواند با قدرت بیش‌تر در مقابل دشمنان کشور و ملت بایستد و از منافع ملی دفاع کند.

معظم‌له خاطرنشان کردند: عرصه بین‌المللی، عرصه تعارف و رودربایستی نیست و هر قدر شما ضعف نشان دهید و عقب بنشینید، دشمن جلوتر می‌آید.

رهبر انقلاب در اثبات واقعیت یادشده فرمودند: گاهی به خاطر مصلحت، بعضی حرف‌ها را قبول کردیم اما دشمن پا روی حرف خودش گذاشت و با جسارت بیش‌تر جلو آمد، بنابراین باید در مقابل خواسته‌های نامشروع بیگانگان با قدرت ایستاد.

هر قدر شما ضعف نشان دهید و عقب بنشینید دشمن جلوتر می آید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پایداری و استقامت در مقابل دشمن بین‌المللی را نیازمند «اعتماد به ملت شجاع و رشید ایران، اتکا به عزت ملی، توکل به خدا و حسن ظن به وعده‌های پروردگار» خواندند و افزودند: باید در راه پرعزتی که ملت و نظام انتخاب کرده‌اند، عاقلانه و مدبرانه پیش رفت.

لینک سخنرانی کامل


[ چهارشنبه 92/3/22 ] [ 3:12 عصر ] [ علی ] [ نظرات () ]

مناظره سوم که روز جمعه هفدهم خردادماه 92 برگزار شد، عیار خیلی از نامزدها را مشخص کرد. از حسن روحانی که تظاهر به اخلاق می کرد ولی به "بگم بگم" افتاد تا علی اکبر ولایتی که به جای پاسخ به ایرادات وارده به او در زمان وزارت خارجه، از امام(ره) هزینه کرد. از عارف که با افتخار خود را ساکت فتنه نامید تا رضایی که شان مردم انقلابی ایران را تا سطح آب و نان تقلیل داد.

اما آنچه که در بین تمامی نامزدها در تمامی این سه مناظره، منحصر به فرد بود و متاسفانه به درستی به آن پرداخته نشده است، استناد سعید جلیلی به اسناد معتبر و غیرقابل خدشه در نقد دیگر نامزدها بود. مثلاً یکی از نامزدها برای ایراد به قالیباف (در خصوص پیش فروش تراکم ها در شهرداری تهران) به شنیده ها اکتفا کرد یا غلامعلی حدادعادل در انتقاد به حسن روحانی (در خصوص قبول کدخدایی آمریکا در دنیا) به شنیده خود اشاره کرد. اما سعید جلیلی با در دست داشتن کتاب و برنامه های نامزدهای مختلف، به نقد و بررسی آن ها پرداخت. 

به عنوان مثال در انتقاد به محمدباقر قالیباف، به کتاب منتشر شده از سوی وی به عنوان برنامه دولت یازدهم اشاره نمود. در آن برنامه آمده است "سیاست خارجی دولت یازدهم نباید هژمونی جهانی را به هم بزند و نظم حاضر در آن را بپذیرد"(نقل به مضمون). در صورتی که هویت انقلاب اسلامی عدم پذیرفتن نظم حاضر جهانی و ادعا برای اصلاح و تغییر آن است. محمدباقر قالیباف به این انتقاد مستند و منطقی، پاسخی ندادند.

در انتقاد به حسن روحانی، با ذکر نام کتاب و شماره صفحه،  بخشی از کتاب خاطرات محمد البرادعی و کتاب خاطرات حسن روحانی را خواند و نشان داد مذاکرات هسته ای در دوران حسن روحانی چطور به وادادن عزت و منافع ملی کشیده شده بود. این انتقاد نیز با پاسخ مستدل و روشنی مواجه نشد و حسن روحانی ترجیح داد مشغول دعوا و "بگم بگم" با قالیباف بشود.

در انتقاد به محمدرضا عارف در خصوص سرکوب شدید مردم در اعتراض های اجتماعی و عدم وجود آزادی در دانشگاه ها به نامه های مکتوب برخی وزرای دوران اصلاحات اشاره کرد. به این انتقاد نیز پاسخی داده نشد و البته در مرحله دوم مناظره محمدرضا عارف بعد از مشورت با مشاوران،  آن را تکذیب کرد. هر چند این تکذیب اعتبار خود را به فاصله چندساعت با انتشار تصویر نامه آقای معین از دست داد!

در عوض، علی اکبر ولایتی در انتقاد به سعید جلیلی (در خصوص مذاکرات آلماتی)، متوسل به گزارشی شد که به گفته سعید جلیلی از طرف مقام معظم رهبری نیز بی اعتبار شناخته شده است. در برابر اعلام سعید جلیلی در خصوص نظر حضرت آقا، علی اکبر ولایتی هیچ پاسخی نداشت و در مقابل، به توصیه های امام(ره) نسبت به خود اشاره کرد!

همان طور که ملاحظه فرمودید، سعید جلیلی با منطق و استدلال های محکم و غیرقابل خدشه با نامزدها رو به رو شد؛ حدا از آن که آن انتقادها چه بود، این سبک انتقاد باعث افزایش سطح مناظره ها و رقابت های انتخاباتی می شود. در برابر آن که نامزدها به روش های عوام فریبانه و بی اساس روی بیاورند.


[ یکشنبه 92/3/19 ] [ 1:29 صبح ] [ علی ] [ نظرات () ]

در مناظره سوم با موضوع سیاست خارجی چون سوالات و موارد چالشی مطرح شد، ملاک های بهتری به دست مردم داد تا کاندیدای اصلح را بشناسند.
در این مناظره دکتر جلیلی با خط مشی و گفتمان مشخص ار ابتدا تا انتهای مناظره در نقد برنامه های دیگر نامزدها و اعلام نظر خود، بسیار مستدل و منطقی بحث کرد.
دکتر جلیلی ایرادهای اساسی و مهمی به دوران وزارت خارجه آقای ولایتی وارد کردند مثلا:
1- قطعنامه 598 بعد از حمله صدام به کویت و بعد از اینکه هیچکس از صدام دفاع نکرد، صادر شد. این حاصل تلاش 8 سال رزمندگان است. قبل از حمله صدام به کویت کاری توانستید بکنید؟
2- چرا بعد از 7 سال گفتگوی آقای ولایتی با اروپایی ها، تحریم های داماتو صادر شد و برای رئیس جمهور وقت هم حکم جلب آوردند؟ حکم جلب که باعث شد رئیس جمهور نتواند از کشور خارج شود!
3- اگر اطلاعات دیگرتان مثل اخبار سومی هست (درباره مذاکرات آلماتی) واویلاست!
(البته اقای رضایی در خصوص ائتلاف ولایتی، قالیباف و حدادعادل علی رغم اختلافاتی که الآن مشهود شده سوال کرد که هیچ پاسخی دریافت نکرد) 

آقای دکتر ولایتی به جای پاسخ به این سوالات و ایرادهای روشن و مشخص، به رسم برخی از کاندیداهای این دوره، از امام و رهبری هزینه کردند.
آقای ولایتی به جای پاسخ دادن به ایرادها و اشکال های دکتر جلیلی، گفت: "در هنگام تشکیل کابینه، امام خمینی(ره) از طریق حاج احمد آقا پیام می دادند که حتما فلانی وزیر خارجه باشد."

آقای ولایتی! گویا شما فراموش کرده اید ولی بدانید مردم فراموش نکرده اند که مسائل و مشکلات ناشی از فتنه در سال 1388 دست پخت همان کسی است که امام به نخست وزیزی او توصیه کرده بودند و این مسئله نه تنها الآن بلکه همان زمان هم مشخص شده بود.
آیا معنی توصیه امام خمینی(ره) در خصوص آقای ولایتی تائید تمام کارهای ایشان حتی بعد از رحلت امام(ره) است؟ مگر خود حضرت امام (ره) نفرموده اند مهم حال فعلی افراد است؟
ما عملکرد افراد در تمامی مناصب و زمان ها را با شاخص هایی که امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب در اختیارمان قرار داده اند می سنجیم نه با توصیه هایی که در زمان و شرایطی خاص انجام شده است که البته حتما و یقینا در زمان خود لازم و ضروری بوده است.
لذا به نظرم بهتر است آقای ولایتی و دیگر کاندیداها به جای این که پشت سر ولایت فقیه پنهان شوند و مقام عظمای ولایت را سپر خود قرار دهند، مردانه خود به میدان بیایند و این همه از ایشان هزینه نکنند.

ما رئیس جمهوری می خواهیم که سپر بلای رهبری باشد نه اینکه از همین الآن که نه چیزی به بار است و نه به دار، از این جایگاه رفیع در برابر ایرادها و اشکال هایی که بهشان وارد است، استفاده ابزاری نماید.
بحمدلله دکتر جلیلی تا کنون نه تنها هیچ هزینه و استفاده ابزاری از رهبری انقلاب در رقابت های انتخاباتی نکرده اند، بلکه با صداقت و دقت گفتمان ایشان را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

انشاالله کسی رئیس جمهور این مملکت اسلامی بشود که نه تنها رهبری سپرش نباشد، بلکه کیلومترها دورتر از رهبری برای دفاع از انقلاب اسلامی و رهبری خاکریز بزند که حتی کوچکترین ترکشی به وجود نازنین ایشان نرسد.


[ شنبه 92/3/18 ] [ 12:4 صبح ] [ علی ] [ نظرات () ]

هر کدام از نامزدهای ریاست جمهوری وقتی در میتینگ های انتخاباتی تنها می شوند، به خوبی جولان می دهند و این و آن را مقصر می کنند و بقیه را سیاه می کنند و خودشان را منجی!
خوبی مناظره ها همین است که معلوم می شود هر کسی چند مرد حلاج است! فقط در تنهایی، یکه تاز میدان است یا جواب قانع کننده ای به دیگران دارد!
تازه در این مناظره ها مشخص می شود برخی از اطلاعات برخی از آقایان چقدر بی اعتبار است! در حقیقت با گفتن این خبر افشاگری نکرده اند بلکه گاف داده اند!
خیلی از سوالات هم که بی پاسخ ماند و با اینکه فرد پرسش شونده بعد از پرسش برای پاسخ دادن فرصت داشت ولی هیچ اشاره ای به آن نکرد و ترجیح داد بیانیه خودش را بخواند!
بحمدلله در این مناظره آقای دکتر جلیلی به خوبی و قاطع و مسلط به سیاه نمایی ها و ادعاها (که الآن معلوم شده صد من یک غاز است!) پاسخ دادند.
تمامی نامزدها ایشان را نفر اصلی در این انتخابات می دانند که مورد اقبال عمومی قرار گرفته است و گفتمان ناب و اصیلش به گوش جان ملت قهرمان رسیده است لذا تمامی کاندیداها بیشتر سعی می کنند ایشان را به چالش بکشند بلکه نگاه ها به آن ها هم معطوف شود. به همین دلیل ایشان قسمت زیادی از زمانش را صرف پاسخ به سیاه نمایی های دیگر کاندیداها کرد ضمن اینکه اصلا در موضع انفعال قرار نگرفت و با پاسخ های مستدل طرف مقابل را به چالش کشید به نحوی که آقای ولایتی که ادعاهای بزرگ و عحیبی مطرح می کند و همچنین آقایان عارف و روحانی قادر به پاسخ گویی به وی نشدند. 

البته هنوز بخش دوم مناظره سیاست خارجی باقی مانده است ولی در قسمت اول قطعا برنده مناظره دکتر جلیلی بودند چون با بحث های عمیق، پاسخ های مستدل، اطلاعات دقیق و به چالش کشیدن وادادگی ها و انجراف از اصول انقلاب صحبت کردند نه با سیاه نمایی و حرف های بی اساس و پوچ.


[ جمعه 92/3/17 ] [ 7:28 عصر ] [ علی ] [ نظرات () ]

قالیباف / تهران / هفتم اسفند91:
ما نباید اقتصاد مقاومتی را یک تئوری علمی بدانیم ، بلکه اقتصاد مقاومتی ، یک رویکرد و یک باور است و موضوعات آن از جنس کمی نیست که به آن کمی نگاه شود و کیفی است که باید نگاه خاص خود را داشته باشد و از ابزار تکنوکراسی و بروکراسی برای پیاده سازی آن استفاده کنیم ، البته ممکن است که بگویند قالیباف ، انسان تکنوکراتی است که باید بگوییم تکنوکرات بودن چیز بدی نیست. (لینک از سایت حامیان دکتر قالیباف)

سایت مرد عمل حامیان قالیباف

قالیباف / یاسوج / شانزدهم خرداد92:

برخی به من می‌گویند تکنوکرات هستی؛ اولا این حرف را من کجا زدم؟(1)... یکی نیست به این اشخاص بگوید قالیبافی که در سن 18 سالگی جلو تانک عراقی‌ها ایستاده، با تکنوکراسی چه قرابتی دارد؟... کسانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند به تعبیر حضرت امام(ره) متحجران احمقی هستند که می‌خواهند ما را به حاشیه ببرند... (لینک از مشرق نیوز)

پانوشت:
شاید برخی دوستان بگویند منظور ایشان از تکنوکرات که در اسفند91 گفته بود،‌ مفهوم مصطلح و غربی آن نیست بلکه ایشان تعریف خاص خودش را دارد. که باید در جواب گفت:
1- مگر رئیس جمهور در جایگاه نظریه پردازی است؟ مگر رئیس جمهور تئورسین است؟ اگر اینطور شود دیگری هم می آید می گوید من لیبرال هستم ولی منظورم لیبرال اسلامی است! و قس علی هذا...
2- ایشان خود این حرف را زده است چرا دیگران متهم می کند و نسبت های ناروا به دیگران می زند؟ باید بر سر حرفی که زده بماند و فرافکنی نکند. قضاوت را هم بگذارد به عهده مردم.

حضرت آقا (حفظه الله)در حرم مطهر امام خمینی(ره) فرمودند:"من به نامزدهاى گوناگون عرض میکنم جورى حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوى خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید؛"
ولی آقای قالیباف که هنوز هیچی نشده از حرف سه ماه پیش خود برگشته اند! خدا یک سال دیگر را به خیر بگذارند!

پاورقی:

1- آقای قالیباف فراموش کرده اند این حرف را در روز هفتم اسفند 91 در سالن برج میلاد در حضور صدها نفر و برخی مسئولین مثل آقای ابوترابی، چمران و ... زده اند.


[ پنج شنبه 92/3/16 ] [ 12:26 عصر ] [ علی ] [ نظرات () ]

سلام آقای دکتر!
بارها به طرفدارانت گفتی عاقبت خود را به دنیای دیگران نفروشید همه هم شنیدند بعد هم گفتند چشم!
ولی کسی شما را که مسئول آخرت خود نکرده؟! حالا یک کسی دروغی گفته و پخش شده که که در مذاکرات پای نداشته ات را به رخ خارجی ها کشانده ای!
راستش را بخواهی خیلی هم خوشمان آمد و کیف کردیم! اصلا هم دنبال منبع نگشتیم چون از انقلابیون این کار بر می آید.
حالا شما چه مسئولیتی در قبال آخرت آن ها داری! الآن که با این تکذیب ها داری دنیای خودت را به عاقبت دیگران می فروشی! شما مسئول نیستی دروغ یک نفر دیگر را تکذیب کنی!
حالا اگر بعد از مدت ها هم که معلوم می شد همچین قضیه ای نبوده، راحت می گفتی من کی این حرف را زدم؟! بالکل منکر می شدی و هیچ مدارکی هم علیه شما موجود نبود!
یک کمی از دیگران یاد بگیر! یک گریه ای بکن! بغضی در گلو بینداز! آخه یه ادایی در بیاور! چرا این قدر همه چیز منطقی و رو راست؟!
خواهشا دیگر این قدر سطح ریاست جمهوری را بالا نبر که همه چیز صادقانه و شفاف و برنامه ریزی شده باشد!!!
از ما گفتن بود! جواب آنهایی که بعدا خواستند رئیس جمهور شوند را هم خودت باید بدهی! 


[ شنبه 92/3/11 ] [ 10:3 عصر ] [ علی ] [ نظرات () ]

محمدباقر قالیباف: تا پیشرفت نباشد عدالت یعنی توزیع فقر

سعید جلیلی: در عدالت است که پیشرفت شکل می گیرد

مناظره دکتر جلیلی و دکتر قالیباف

امام خامنه ای:
نباید ارزش عدالت به عنوان یک ارزش درجه دو کم کم در مقابل ارزش های دیگر به فراموشی سپرده شود
 


[ شنبه 92/3/11 ] [ 9:49 عصر ] [ علی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

فقط یک سرباز هستم، نه کمتر (که وظیفه ام فراموشم شود) و نه بیشتر (که مغرور شوم) !
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 73
کل بازدیدها: 500658